«Caminar amb Consciència». Un cap de setmana a Poblet

El cap de setmana 9-10 de maig, Poblet es va convertir en l’escenari d’una experiència plena de natura, convivència i descobertes.

Una vintena de participants de l’activitat «Caminar amb Consciència», van gaudir de l’entorn privilegiat del Reial Monestir de Santa Maria i dels boscos que l’envolten, combinant la marxa nòrdica conscient amb moments de relaxació i amb activitats culturals com la visita guiada al monestir de l’orde del Císter, on l’explicació va permetre que el grup s’endinsés en la riquesa històrica i espiritual d’aquest preciós lloc.

Una altra de les activitats destacades va ser la visita a un apiari, per a endinsar-se en el fascinant món de les abelles. Guiats pel Gonzalo, —expert apicultor—, els participants van descobrir com s’organitza un rusc, quin paper tenen les abelles en la biodiversitat i la importància essencial que tenen en la pol·linització i l’equilibri dels ecosistemes. La visita va permetre observar de prop el treball constant d’aquests insectes i conèixer també el procés d’elaboració de la mel. Tots plegats van gaudir amb molt d’interès de les explicacions i van poder viure una experiència enriquidora i educativa. També pogueren apropar-se a les abelles i comprovar que podem conviure en plena harmonia.

El cap de setmana a Poblet va deixar molt bon record entre els participants, que van valorar especialment la fantàstica combinació de patrimoni, convivència, dinàmiques d’atenció plena i creixement personal i activitats físiques vinculades al medi natural. Sens dubte, una escapada que va servir per aprendre, compartir i reconnectar amb l’entorn.